How Two Texas Newspapers Broke Open the Southern Baptist Sex Scandal

From a Washington Post story by Elahe Izadi headlined “How two Texas newspapers broke open the Southern Baptist sex scandal”:

Houston Chronicle city hall reporter Robert Downen was on the night shift one evening in 2018, just a few months into the job, when something caught his attention.

Scrolling through an online federal court docket, he spotted a lawsuit that accused Paul Pressler, a prominent former judge and leader of the Southern Baptist Convention, of sexual assault. While the case had been previously reported, newly filed documents painted an even more damning picture, including the revelation that Pressler had previously agreed to pay his accuser $450,000. Downen, then 25, probed more deeply and discovered other survivors of church abuse, who made it clear to him, he recalled, that “if you think this problem is confined to one leader, we have quite a bit to show you.”